Des de l’ensenyança de les ciències, l’associació entre teoria y treball pràctic s’entén com una relació de necessitat, i es considerada pel professorat d’incompleta, per tant, els nous models pedagògics recolçats en l’aprenentatge virtual han d’atendre a la didàctica de les ciències experimentals com també als objectius procedimentals que persegueixen el desenvolupament de determinades funcions intel•lectuals en relació amb el processos científics.
Les TIC, que permeten la interacció de l’estudiant, poden suposar una contribució important en la formació dels estudiants en aquest camp. Per a treballar els processos pràctics de les matèries de ciències experimentals, caldría destacar els laboratoris virtuals, que permeten desenvolupar objectius educatius propis del treball experimental.
Els laboratoris virtuals, a més de tots els recursos que ens proporcionen les TIC, s’inclouen en entorns virtuals d’aprenentatge, i ofereixen de nous per a l’ensenyança i aprenentatge lliure de les restriccions que imposen el temps i l’espai de l’ensenyança presencial i poder assegurar una contínua comunicació (virtual) entre estudiants i professors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada